Werkwijze

Onze werkwijze

Een Assistant die past bij úw organisatie

Juist omdat een Assistant of Office Manager zo ontzettend belangrijk is voor u en uw organisatie, gaan wij altijd zeer nauwkeurig te werk bij de zoektocht naar de juiste kandidaat, die past bij uw organisatie en uw organisatiecultuur.

In zeven stappen vertellen wij u over onze werkwijze die al vele jaren heel veel tevreden bemiddelingen tussen kandidaten en opdrachtgevers heeft opgeleverd.

1 – Kennismaking
Omdat de chemie tussen Assistant, leidinggevende en organisatie cruciaal is, komen wij altijd graag eerst persoonlijk met twee consultants kennismaken met u en uw organisatie. Zo komen we meer te weten over de business en de cultuur van uw organisatie. En kunnen we horen wat uw specifieke wensen zijn. Ook praten we als het kan graag met de leidinggevende voor wie wij bemiddelen. Want een goede kennismaking en voorbereiding is essentieel.

2 – Opstellen profiel
Als wij een goed beeld van uw organisatie en uw wensen hebben gekregen, gaan wij direct aan de slag. Met ons ervaren team stellen wij eerst een concreet profiel op. Zodat we weten naar welke professionals we op zoek moeten gaan.

3 – Zoeken
Met dit heldere profiel starten we een zorgvuldige zoektocht in ons uitgebreide netwerk van ruim 20.000 professionals. Wij plaatsen we de vacature ook op onze eigen website, gratis op verschillende betaalde jobboards en social media om het bereik verder te vergroten.

4 – Voorstellen
Wanneer wij een gedegen selectie hebben gemaakt van kandidaten van wie wij vinden dat ze qua vaardigheden én persoonlijkheid bij u passen, stellen wij deze aan u voor. Om u voldoende keuze te geven, maar niet te overladen met kandidaten, streven wij ernaar om drie kandidaten aan u voor te stellen, die kwalitatief niet voor elkaar onderdoen, maar enigszins verschillen qua persoonlijkheid.

5 – Referentiecheck
Bent u geïnteresseerd in een van de kandidaten, dan doen wij altijd nog een referentiecheck. Zo zijn we er zeker van dat we niet voor verrassingen komen te staan. Verder bieden wij ook nog de mogelijkheid om kandidaten te laten testen.

6 – Garantie
Alle opdrachten vinden plaats op basis van ‘no cure, no pay’. Daarnaast hanteren wij een garantieperiode. Indien één van beide partijen besluit de arbeidsovereenkomst in de garantieperiode te beëindigen, gaan wij kosteloos op zoek naar een nieuwe kandidaat.

7 – Evaluatie
Wij geloven in een lange termijn relatie met onze opdrachtgevers. Na afloop van elke bemiddeling evalueren wij daarom altijd het proces, zodat wij van elkaar kunnen leren. Dit is prettig in het geval er een nieuwe vacature vrijkomt in uw organisatie. We kunnen dan snel weer voor u aan de slag.

Samenwerken met VAN DER HOUWEN recruitment betekent:

  • Een ervaren team van Consultants , ook uit het Assistant vak zelf;
  • Persoonlijke en oprechte aandacht voor kandidaat en opdrachtgever;
  • Duidelijke en eerlijke communicatie met een lange termijn visie;
  • Adviserende rol, waarbij wij fungeren als een ‘verlengstuk’ van HR;
  • Sinds 2000 specialist in het vakgebied van Assistants en Office Managers, met een groeiend netwerk;
  • 80% van de kandidaten is latent op zoek en met een database van meer dan 20.000 professionals, benaderen wij ook deze groep;
  • We kijken verder dan het cv, het perfectie cv is zeker niet altijd de juiste kandidaat;
  • ‘No cure, no pay’ principe en een garantieperiode;
  • Hoog slagingspercentage door onze unieke manier van bemiddelen.
Meer informatie?

Wilt u meer informatie over onze diensten? Neem dan vrijblijvend
contact met ons op.

“Een zeer enthousiast team, waar je hartelijk ontvangen wordt en waar iedereen persoonlijk met jou komt kennismaken! Dat werkt heel prettig, omdat het hele team jou gezien heeft! Hiermee zijn zij echt uniek en dat waardeer ik zeer! Chapeau!”

Linda Joosten