Onze werkwijze

Een kandidaat die past bij úw organisatie

Juist omdat een Assistant, Office Manager of een HR professional zo ontzettend belangrijk is voor u en uw organisatie, gaan wij altijd zeer nauwkeurig te werk bij de zoektocht naar de juiste kandidaat, die past bij uw organisatie en uw organisatiecultuur. Zonder de noodzakelijke snelheid uit het oog te verliezen.

In zeven stappen vertellen wij u over onze werkwijze die heel veel tevreden bemiddelingen tussen kandidaten en opdrachtgevers heeft opgeleverd.

1 – Kennismaking
Omdat de chemie tussen een kandidaat, leidinggevende en een organisatie cruciaal is, komen wij altijd graag eerst persoonlijk met twee Consultants kennismaken met u en uw organisatie. Zo komen we meer te weten over de business en de cultuur van uw organisatie. En kunnen we horen wat uw specifieke wensen zijn. Ook praten we als het kan graag met de leidinggevende voor wie wij bemiddelen. Want een goede kennismaking en voorbereiding is essentieel.

2 – Opstellen profiel
Als wij een goed beeld van uw organisatie en uw wensen hebben gekregen, gaan wij direct aan de slag. Met ons ervaren team stellen wij eerst een concreet profiel op. Zodat we weten naar welke professionals we op zoek moeten gaan.

3 – Zoeken
Met dit heldere profiel starten we een zorgvuldige zoektocht in ons uitgebreide netwerk van ruim 25.000 professionals. Wij plaatsen de vacature ook gratis op onze eigen website en op verschillende betaalde jobboards en social media om het bereik verder te vergroten.

4 – Voorstellen
Wanneer wij een gedegen selectie hebben gemaakt van kandidaten van wie wij vinden dat ze qua vaardigheden én persoonlijkheid bij u passen, stellen wij deze aan u voor. Om u voldoende keuze te geven, maar niet te overladen met kandidaten, streven wij ernaar om drie kandidaten aan u voor te stellen, die kwalitatief niet voor elkaar onderdoen, maar enigszins verschillen qua persoonlijkheid.

5 – Referentiecheck
Bent u geïnteresseerd in een van de kandidaten, dan doen wij altijd nog een referentiecheck. Zo zijn we er zeker van dat we niet voor verrassingen komen te staan. Verder bieden wij ook nog de mogelijkheid om kandidaten te laten testen.

6 – Garantie
Alle opdrachten vinden plaats op basis van ‘no cure, no pay’. Daarnaast hanteren wij een garantieperiode. Indien één van beide partijen besluit de arbeidsovereenkomst in de garantieperiode te beëindigen, gaan wij kosteloos op zoek naar een nieuwe kandidaat.

7 – Begeleiding ‘on the job’
Wij geloven in een lange termijn relatie met onze opdrachtgevers. Daarom bieden wij Begeleiding ‘on the Job’ aan. Tijdens deze onboarding periode bieden wij persoonlijke en professionele begeleiding aan de kandidaat. Daarnaast is er ook contact met de leidinggevende(n) en/of HR om een duurzame arbeidsrelatie te realiseren tussen werkgever en werknemer.

Samenwerken met VAN DER HOUWEN recruitment betekent:

  • Een ervaren team van Consultants , ook uit het vak zelf;
  • Persoonlijke en oprechte aandacht voor kandidaat en opdrachtgever;
  • Duidelijke en eerlijke communicatie met een lange termijn visie;
  • Adviserende rol, waarbij wij fungeren als een ‘verlengstuk’ van HR;
  • Sinds 2000 specialist in managementondersteuning, met een groeiend netwerk;
  • 80% van de kandidaten is latent op zoek en met een database van meer dan 25.000 professionals, benaderen wij ook deze groep;
  • We kijken verder dan het cv, het perfecte cv is zeker niet altijd de juiste kandidaat;
  • ‘No cure, no pay’ principe en een garantieperiode;
  • Hoog slagingspercentage door onze unieke manier van bemiddeling.
Meer informatie?

Wilt u meer informatie over onze diensten? Neem dan vrijblijvend
contact met ons op.

Ik heb het contact met VAN DER HOUWEN recruitment als positief ervaren. Wat ik vooral fijn vond is dat zij op een open maar professionele manier communiceren. Ik wil met name Lisa en Christiaan bedanken voor hun inzet tijdens mijn sollicitatieprocedure. Ik zal VAN DER HOUWEN zeker aanraden!

Janneke van Buren